ELLOW

ELLOW
ellow
ellow

19 April 2011

Moms

Td..
Akak usrah berkata...
"Korg pernah tak buat mak korg nangis?"

Sejujurnya..
Automatik...
Saya terfikir org tu...
Die mrh mak die...
Saya pun agak... o_o!!
Dan...
Mak dia mmg :[

omg

Saya tak tau sama ada die ade alasan tersendiri or whatever...
Tp tak perlulah marah...
Tak boleh ke ckp betul2?

Dah tu, salah die pulak tu,..
Nak merajuk pulak.
Ceh! mengalahkan budak kecik!

Kalau korg nk ckp,
"Ceh! mcm die tak pnh buat pulak?"
insyaAllah saya masih belum melampau...
Dan saya masih waras.

Jd kpd sesiapa yg tau siapa yg saya tgh katakan...
Atau sesiapa yg perasan yg saya tgh ckp psl die...
Atau sesiapa yg perasan yg saya tgh ckp psl org yg die kenal...
Atau sesiapa yg tau ade org yg die kenal buat cenggini,

Tolonglah nasihatkan kpd mereka.
Kalau masih lg jwpnnye adalah 'die ada alasan tersendiri',
ketahuilah, cara utk membalasnya ada byk...
Paling penting, menggunakan kekerasan tak kiralah dari badan atau mulut,
adalah paling jauh ke bawah.

dan paling penting,

SYURGA BERADA DI BAWAH TAPAK KAKI IBU
Ya, ayat yg selalu didengari.
Tp masih ramai buat perangai.
Nak tunggu apa?
Sampai ______, atau ______, atau nak kene tunggu jugak bile ______?
(saya tak tau. apa yg korg isi sendiri tu, bygkanlah sendiri)

Saya ckp ni bukan bermakna saya x pnh buat.
Mungkin saya ada buat yg kecil.
Jadi...
Kita manusia mestilah saling betul-membetulkan.
FRIENDS ARE LIKE A MIRROR
(eh.. friends... lantaklah.. kite kan kawan?)

Lastly, tolonglah hormati emak-emak yg ada di dunia ni.
Tak kiralah mak kandung atau apa sahaja (saya tak ckp apa2).
Diorg pun ada hati.
Lagi2 hati diorg dah mcm berada kat anak-anak kesayangan diorg.
Buat sikit, dah boleh memungkinkan diorg menangis.

Ok, done. Take it into your heart.
And also mine.
:)

0 bela diri: