ELLOW

ELLOW
ellow
ellow

13 August 2010

Ini adalah post paling kejam.

Ok, berdasarkan tajuk...
Hmmm mcm mane nk mule?

Pernah dgr tak perkataan ni.... ?
- aq
- tue
- nie
- ker
- kerrrrrrrr
Dan sebagainya...

Kite ni moden.
Sape yg tgh bace ni mmg jgn tipu la tak penah dgr.
Sbb.......
Ah, sudah! lari topik lak.

Saye cume pelik...
Kite shortform kan perkataan sbb malas nk tulis/taip byk2 kan?
Tp kenape 1 huruf je pun mls?
cth, aq.

Lg 1 saye pelik.
Mcm korg ckp perkataan 'aku' tu 'akiu(aq)' je..
Pelik kan?
Baru sedar?

Lain la kalau perkataan 'je'.. ye, cth x bagus
Wktu kite berckp dgn org lain mmg kite gune perkataan tu kan?

Cth lain,
Spt saye, kalau saye ckp dgn org,
'tu' kadang2 saye akan berckp 'tuh'.
Jd tak berape nk salah la bile saye tulis 'tuh', kan?
Tu pun kalau saye pnh tulis la.

Melainkan korg SEBUT perkataan2 tu wktu berckp la.
cth, kerrrrrrr tu... saje panjangkan R
Kalau la korg ckp "nak yg tu kerrrrrr tu?"
Ok, boleh la diterime akal.

Oh, lupe lak.
Lg satu peliknye adalah...
tue.
Korg dah tue ke? hahaha..
Perkataan 'tu' jadi 'tue'?
Sbnrnye saye byk kali tersalah bace.. -.-
"pastu org tue datang....."
Err... sejak bile la pulak org tua muncul dlm cite ni?

Jd ape pendapat korg skang bile saye pertikaikan masalah ni?
Hehehe.. jawab jawab~
Saye mmg suke belitkan keadaan.

2 bela diri:

Ai Keibu said...

mmg sgt kejam... +=+

Nurul Insyirah said...

hahaha! itulah saya ^^