ELLOW

ELLOW
ellow
ellow

14 May 2010

pembunuhan

"di tmpt di mana hampir setiap hari saya duduk.
telah terjadi pembunuhan beramai-ramai."

apa pendapat korg?
mesti korg ingat saya menipu.
tak, ini kisah benar.
cuma ayat di atas diubahsuai sedikit.

"Dosa menfitnah lebih besar daripada membunuh orang."
"Dosa mengumpat sama seperti memakan daging saudara sendiri."

sekarang.
saya tanya lagi.
apa pendapat korg?
kisah benar, betul tak?

kisahnya begini...
seperti yg peminat setia blog ni fahami,
saya menghadapi konflik dgn sahabat.
dan cornflake ni sudah tamat.
bukan tamat sepenuhnya.
1/2 baru.

saya tak tau apa masalah dia.
tapi dia sudah mula menyebarkan fitnah.
mungkin bukan saya.
mungkin saya.
tapi saya tahu, bukan saya 100%.
saya hanya tempiasnya.
tapi sahabat-sahabat saya 100%.

kepada awak,
kalau awak terasa, memang ayat-ayat ni ditujukan kepada awak.
tapi bukan awak sahaja.
ada orang lain juga.

saya pun tak tahu apa saya dah buat.
kalau bincang baik-baik, gerenti tuduhan akan ditarik semula.
tapi nak buat camne...
setiap orang mempunyai sikap tersendiri.
antaranya....
pandai-pandai carilah!

"Oang yang tidak mengenali dirinya bermakna dia tidak mengenali Tuhannya." petikan dari majalan Solusi keluaran 11. thx buat awak.

saya memang dah tak tahu nak buat apa.
memang bukan saya je yang rasai.
tapi saya ada niat lain. tak sama dengan diorg.
tapi saya akan atasi masalah ni dengan diorg.
wahai korg, ingatlah, Allah sentiasa bersama dgn hambaNya yg meminta pertolong dgn ikhlas!

saya tau saya tak sebagus mana.
tapi saya nak membuktikan 'perkataan tu' tidak benar!
saya takkan ceritakan kpd org lain.
jangan ingat saya suka-suka!
semua orang ada kisah hitam tersendiri!

saya ulangi sekali lagi,
JANGAN SUKA-SUKA BUAT FITNAH.

saya janji, kalau korg cakap dgn saya baik-baik,
yg tak betul, saya akan bantah dgn baik.
yg betul, saya akan cuba mengubah diri saya.
itu saya.
orang lain, saya tak tahu.

dan akhir sekali saya katakan, dipendekkan cerita
saya suka orang yg terus terang walaupun ianya menyakitkan hati saya.
jangan kutuk kalau taknak pahala hilang.
silalah fitnah kalau nak bagi saya pahala. asalkan jgn sampai saya terdengar.
betul saya katakan,
tak puas hati, cakap baik-baik.
face-to-face, facebook, komputer, surat...
suka hatilah!
asalkan baik-baik.
dan saya akan balas dengan baik. InsyaAllah.

sebelum saya click butang 'publish post' di bawah ni.
saya ingatkan,
fahami perasaan orang lain.
awak tak suka perangai saya, awak ingat perangai awak tu ok?
kalau tegur, boleh terima hakikat lagi.

ok...
saya harap pembunuh-pembunuh ni berani tunjukkan diri.
tau kutuk belakang je, dasar pengecut!
membunuh tapi pengecut.
cis!

0 bela diri: